Fia - Mitt I Livet.

Med A, Hugo, Eddie & Juni.

Eddisen <3

Kategori: Tvåan - Eddie <3

Jag skulle kunna börja inlägget såhär:" Fy fan vilken jobbig natt jag haft!" Men det börjar bli lite tjatigt, visst? Känns som att ni vet att jag är en trött mamma förtillfället. Behöver liksom inte älta det med er stackare mer.
 
Så.
 
Godförmiddag vänner!
Hur mår Ni? Har ni haft en bra vecka? Skönt med fredag imån?
 
Jag har lämnat grabbarna på Förskolan, jag.
Fick reda på att en utav Hugos kompisar där ligger på sjukhus. Usch, det känns i mammahjärtat :(
Vi får hoppas att han snart är på benen igen! <3
 
Jo!
Jag har ju något roligt att berätta.
Eddie, lille masken Eddie!
På sin tvåårskontroll i september vägde han 11,4 kg. Det är inte så mycket.
Men han växer som "man ska" på längden, han mår bra, utvecklas som "man ska", trotsar som "man ska" & såvidare.
Så vi har inte lagt så jättestor vikt vid det.
Men på nyår bestämde jag mig för att ändra på en hel del saker här hemma & inom familjen.
Bland annat, att jag skulle ta tag i Eddies matrutiner & att vi överlag inte skulle äta så mycket socker som vi gör.
I samma veva hörde jag för första gången i mitt liv, Eddie yttra orden "Jag är hungrig."
Sen 1 januari har jag vart stenhård med att vi äter rejäl frukost, lagad lunch, lagad middag & rejäl kvällsmat. 
 Frukt äter vi bara ihop med måltider. Jag har tagit bort alla fikor & mellanmål. (Ja, jag vet att dem säger att man ska äta mellanmål, men nu funkar det bäst såhär för oss.)
1 januari vägde Eddie fortfarande 11,4 kg.
Igår när jag vägde honom (i&försig på kvällen) så vägde han 11,7 kg!
 
Sån L.Y.C.K.A!
 
Fasen alltså, det skulle vart nyår oftare! :)
 
När Eddie har mammigdagar ska han vara med mig överallt, här blev han trött när jag stod i köket & grejade, så han gick & hämtade sig en kudde <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: